Historien

När idén till Resebemanning kom till sommaren 2012 var den mer en självklarhet än en idé. Jag kände efter mina dryga 20 år i resebranschen att behovet av unik kompetents, kreativitet och passion var akut för att bidra till fler arbetstillfällen inom branschen.

Då alla våra konsulter kommer från resebranschen, mötesindustrin eller besöksnäringen med olika erfarenheter och uppdrag bakom sig, kan vi era dagar. Vi vet att vi hjälper varandra, problemlösning är vardagsmat, kunden går först och att det verkligen gäller att kunna hantera många situationer snabbt. I vår bransch är just en i gänget, en ”doer” och laganda extra viktigt. Därför har alla som arbetar hos oss unik kompetens inom de olika områderna vi förmedlar. Exempel på tjänster vi har tillsatt är: projektledare, key account manager, resesäljare, administratör, biljettör, chefsbefattningar, utesäljare, ekonomitjänster, utbildare, reseproducent, kundtjänst, koordinator, guider, värdinnor m.fl.

Vi är ett bemannings och rekryteringsföretag där vi hyr ut konsulter på kort eller lång tid samt sköter helhetsrekryteringar. Bemanningsuppdragen är ett steg närmare sin drömarbetsplats, att få chansen att testa på ett par olika företag för att sedan förhoppningsvis bli fast anställd. På det sättet har ni som arbetsgivare och ni som arbetstagare fått ”prova på” varandra och finns ett fortsatt behov kanske ”passion” uppstår 😉

Varma Hälsningar,

Jannica Grönqvist