Historien

När idén till Resebemanning kom till sommaren 2012 var den mer en självklarhet än en idé. Jag kände att jag och mina kollegor behövdes för branschen och det var direkt! En bemanningspool kan låta opersonlig i mångas öron. Någon kallas in för att försöka ersätta fast personal och har svårt att bli en i gänget. Detta gäller inte Resebemanning, vi utlovar personlighet och passion för resebranschen!

Då alla anställda hos oss själva kommer från resebranschen, mötesindustrin eller besöksnäringen med olika erfarenheter och uppdrag bakom sig, kan vi era dagar. Vi vet att vi hjälper varandra, problemlösning är vardagsmat, kunden går först och att det verkligen gäller att kunna hantera många situationer snabbt. I resebranschen är just en i gänget, en ”doer” och laganda extra viktigt. Därför har alla som arbetar hos oss unik kompetens inom de olika områderna vi förmedlar.

Vi är ett bemanningsföretag men ser oss mer som en konsultfirma där vi hyr ut personal på i snitt 2-6 månader men kortare uppdrag förekommer även givetvis. Ofta kan detta vara ett steg närmare sin drömarbetsplats, att få chansen att testa på ett par olika företag för att sedan förhoppningsvis bli fast anställd direkt av företaget. På det sättet har ni som arbetsgivare och ni som arbetstagare fått ”prova på” varandra och finns ett fortsatt behov kanske ”passion” uppstår 😉

/Jannica Grönqvist