Fem år av arbetsglädje

Du har väl inte missat att Resebemanning fyller fem år i år? Mycket har hänt sedan sommaren 2012, då Jannica Grönqvist kläckte idén att starta upp ett bemanningsföretag för resebranschen där unik kompetens, kreativitet och passion var ledorden i hennes mission. Fem fantastiska år fyllda av hårt arbete, spännande utmaningar, givande samarbeten, lyckade matchningar och massor av skratt och arbetsglädje. Följ med Jannica, Annie och Susanna på en resa i tiden där de tänker tillbaka på halvdecenniets alla guldkorn.

 

Vad tycker ni har varit roligast under dessa fem år?

Jannica: Att ständigt se Resebemannings utvecklas och växa tillsammans med fler och fler medarbetare.
Annie: Konferensresan till Mallorca. För att det skapade en gemenskap från morgon till kväll. Vi lärde känna varandra ytterligare och personligen tycker jag att det blir ”lättare” att skapa samarbeten genom personliga möten. Det kändes även som om vi blev mer kreativa tack vare miljöombytet.
Susanna: Vår fotosession förra september hos en proffsfotograf. Att få känna sig fin på bild och vara lite uppklädd och proffsig är inget man får till vardags. Vi hade oerhört roligt tillsammans under tiden vi blev fotade.

Vad har varit mest lärorikt?

Jannica: Första kunden där jag inte lät denne välja konsult utan skickade den som jag ansåg passade in bäst, vilket inte stämde. Låt alltid kunden avgöra! 😉
Annie: Allt från början fram till nu har varit oerhört lärorikt och jag fortsätter att lära mig. Det senaste jag har påbörjat är att skriva nyhetsbrev och lära mig Ungapped.
Susanna: Att få lära mig så oerhört mycket nytt och börja arbeta med utmanande uppgifter jag aldrig gjort i samma utsträckning tidigare.

Vad är det mest fantastiska som hänt?

Jannica: Att uppleva glädjen med mina underbara kollegor Annie och Susanna här på kontoret! Varje dag är en utmaning men en positiv sådan!
Annie: Att få lära känna två nya kollegor plus två till, våra grannar på reklambyrån Pennylane, Anders och Victoria. En ny arbetsplats med nya arbetsuppgifter. En kurs på Företagsuniversitetet i kompetensbaserad rekrytering. Att jag har fått förtroendet att gå en coachutbildning under hösten och vintern.
Susanna: När vi tillsammans kom fram till våra nya värdeord ”unik kompetens, kreativitet och passion” och kom på vår nya slogan: ”Vi hittar alltid en arbetsrelation med passion”. Den står för precis allt vi är och vad vi verkligen jobbat hårt för. Rätt person på rätt plats och med en passion för yrket. Att få vara med och hjälpa Jannica utveckla företaget och sakta växa oss större är en fantastisk känsla!

Vad tycker ni har varit den största utmaningen?

Jannica: Att hinna med allt som ska göras. Administrativt men även att vara mer ”utesäljare”. Önskar fler timmar på dygnet alternativt en bättre planering 😉
Annie: Största utmaningen har varit att lära sig det tekniska, då jag tidigare inte har arbetat med datorer eller olika system.
Susanna: Min största utmaning har nog hittills varit att lära mig bli en bra rekryterare. Att även bli mer eller mindre ”insatt” i det dagliga arbetet lite snabbare än tänkt då min andra kollega tyvärr blev sjukskriven bara någon månad efter jag började gjorde även att jag fick utmana mig själv lite extra och lära mig mycket på egen hand. Dock är det något jag tycker är roligt och triggas ännu mer av, jag är kanske långt ifrån färdiglärd men på god väg!

Vilket är galnaste minnet?

Jannica: Varje dag är lite galen. Sån är jag. Bjuder ofta på mig själv men tror samtidigt att det är det som får folk att slappna av och vara sig själva i en intervju/möte.
Susanna: När vi ligger på vår matta på kontoret och skrattar så vi kiknar och försöker ge varandra välbehövlig massage medan kollegan försöker få till dagens Instagrambild. Love it! 😀

Vad har varit mest ärofyllt under åren som gått?

Jannica: Att vinna Grand Travel Award som årets Nydanare år 2015.
Annie: Coachutbildningen, samt att Jannica hittade mig när jag sökte en annan tjänst och att Susanna och Jannica vill fortsätta arbeta med mig.
Susanna: Att Jannica var beredd att satsa på mig och ge mig möjligheten att få arbeta med vänner och kollegor i branschen fast på ”andra” sidan! Att få hjälpa dem hitta rätt om de inte trivs där de arbetar idag eller behöver få hjälp att hitta nya utmaningar är något jag verkligen mår bra av att arbeta med och jag känner mig oerhört stolt över att ha fått detta uppdrag.

 

Tack för dessa fem fina år! Nu går resan vidare. Häng med på våra fortsatta äventyr här i bloggen, på Facebook & Instagram, där vi delar med oss av vår vardag, tipsar om uppdrag och berättar om lyckade matchningar. Välkommen till Resebemanning – ditt bemannings- och rekryteringsföretag för resebranschen & besöksnäringen!